Tuesday, October 7, 2014

My Tuesday / Touhukas tiistai


06:55
My wake up light slowly wakes me up. I turn around for the whole 360 degrees trying to find the last nice position in my sheets for that night. My own sunrise makes me smile. I can't help the upcoming views of  large steppes after a morning rain that is waking up. I fall asleep again. 
Herätysvalon kajo herättelee minua hiljalleen, minä pyörähdän 360 astetta paikallani etsien vielä viimeistä ihanaa asentoa lämpimistä lakanoista. Tuo oma auringonnousuni hymyilyttää minua. Mieleeni putkahtaa väkisinkin maisema laajasta arosta, joka heräilee uuteen aamuun raikkaassa kasteessaan. Nukahdan taas.

07:14 
I finally wake up a minute before the alarm starts to do it's magic. For this morning I have chosen a sound of birds singing to be the first sound I hear because you can't wake up to the real birds anymore in Finland. What a lovely buddy I have on my bedside table! / 
Herään tuttuun tapaani samanaikaisesti tutun ja kummallisen virkeänä minuuttia ennen herätyskellon ääntä. Tälle aamulle valitsin linnunlaulun, sillä sitä ei Suomessa enää näin aikaisin kuule. Kuinka käypä toveri minulla tässä yöpöydällä onkaan! 

07:15 
Birds start to sing but I do not do anything to switch it off. What a beautiful sound I think. I cross my legs and put my soft morning socks on before marching to the kitchen and bathroom. My morning cocoa drinks is getting ready. / 
Linnunlaulu alkaa hiljalleen kuulua, minä en pistä sitä heti pois. Kaunis ääni, ajattelen. Ristin jalat ja kumarrun pukemaan pehmoisat aamusukat ja marssin keittiön kautta kylpyhuoneeseen. Aamukaakao valmistuu hiljalleen.

07:20 
I spit the last drops of tooth paste from my mouth and dip my konjak sponge to the water. I'm always in curious mood when I see it. How intelligent thing it really is! I wash my face with it and put some hydrating lotion from Madara. Finally I draw myself transparent panda eyes with eye cream from Lumene. /
Syljen hammastahnan suusta ja kastan konjakkisienen veteen. Ihmettelen sitä aina. Kuinka nerokas se onkaan! Pesen sillä kasvoni ja kaulan minkä jälkeen voitelen kasvoni Madaran kosteuttavalla voiteella ja piirrän näkymättömät pandansilmät itselleni Lumenen silmävoiteella. 

07:25 
As my breakfast for today I have a cocoa drink made of 100% dark pure cocoa powder, spices and honey. On side I have a bowl of organic oats with berries and protein pudding. It's the best! I enjoy my porridge on the sofa and finally move by desk. /
Aamupalana on maitokaakao, jossa on  tummaa 100% kaakaojauhetta, mausteita ja hunajaa. Tämän lisäksi luomu kaurapuuroa, marjasekoituksella ja pudding proteiinijauheella sekä ripauksella suolaa. Se on parasta! Nautin puuron sohvalla ja siirryn pian työpöydän ääreen.

07:30
I open the drawer and take my make up brush in head. I'm doing just a basic make up today; powder, bronzing powder and blush to skin. I paint my eyes with eye shadows, put some mascara and do my eyebrowns. Finally I put some lipstick and I'm ready. I smile to the mirror. /
Avaan laatikon ja nostan meikkisudin esiin, Vuorossa on pikaisen arkimeikin teko; huiskulla puuteria, aurinkopuuteria ja punaa kasvoille. Luomivärin kanssa maalailua, ripsiväri, kulmien muotoilu. Punaa huuliin ja volà! Hymyilen peilille.


07:45 
It's time to fold my pyjama on my bed and put on something more appropriate for social events. I choose navy blue pants, white blouse and a printed navy blue scarf. That's how I feel today. I put my favourite watch to my wrist and let my hair down. It sets down perfectly - I don't have to brush it nor make it today and that's it´s best quality. I never have to stress about it. /
Univaatteet nätisti, sängylle ja tilalle sosiaaliseen kanssakäymiseen sopivampaa versiota niskaan. Laivostonsiniset housut ja valkoinen paituli sekä laivastonsininen kuvioitu huivi sopivat tämän päivän fiilikseen. Lempikello ranteeseen ja tukka auki - tänään se on hyvä näin harjaamatta ja laittamatta. Se on omassa tukassani parasta, ajattelen. Se ettei sitä täydy lähes koskaan erikseen laittaa. 

07:48 
is the position of the arrows on my clock. I pack my bag and check that I have everything with me before I hop to get my bike. First I search for my wonderful red Helkama bike, before I remember that it has been stolen. I go to my new white pony (itäs not the real pony, it's just a white Raleigh Lady) and can't stop thinking about the fact that my old but so dear bike is not mine anymore. I tend to bond with all of my stuff and that's why I cherish all of them as my treasures for as long as it is possible. It's good. I don't mind what other people think about for ex. how old my laptop is. As long as they have life in them I'm taking it easy and happy to make company to my retired friends haha.  /
näyttävät rannekellon viisarit. Pakkaan laukun, tarkistan, että kaikki tarpeellinen on mukana ja kipitän pirteänä pyörävarastoon. Etsin hetken punaista ihanaa Helkaman mummistani, kunnes muistan taas, että se varastettiin ja astelen uuden valkoisen ratsuni luo. Olen samaan aikaan iloinen uudesta ponistani (se on siis kuulkaas ihan tavallinen Raleigh Lady, ei oikea poni), mutta silti mieltäni kaihertaa se, että niin hyvin pidetty ja ikuisuuden meillä ollut mummikseni vietiin. Muodostan aina kiinteän siteen kaikkiin tavaroihini, siksi vaalin niitä pitkään omina aarteinani. Se on hyvä, vähät väliä siitä miten kulahtanut esimerkiksi läppärini on- niin kauan kun siinä henki pihisee ja se käynnistyy tällä vuosituhannella minä en hermoile, vaan rennosti vain elelen onnellisena eläkeläistovereideni kanssa.

07:59
it seems to be the second time I glimpse my watch. It happened again. My little moment in front of the bike just prolonged itself. I really have to hurry up and cycle the four kilometers fast. My eyes don's miss any of the fluffy four legged friends on my way to Uni- No time for stress. 
näyttää olevan kellonaika uudella vilkaisulla. Taas tässä kävi näin, Pieni ajatushetkonen pyörän edessä venähti. Nyt täytyy polkea suit sukkelaan 4 km. Matkalla katseeni käy kaikki suloiset nelijalkaiset karvapallot läpi- en stressaa.

08:15 
I'm finally in the lecture room sweaty as the fitness-Frank. I'm really proud of my thighs, used to my sweat and digging water bottle and some paper as usually. Some of the early birds are looking at me probably wondering what the heck am I doing. "Hey I came there on time and did not miss anything by having a prolonged monologue in my head about the sad tragedy that touched my bike. Professors always open they mouth on time. According my watch two minutes too early. Those minutes are vital to the person who always tends to count on minutes! /
Minä pelmahdan yliopiston luentosaliin hikisenä kuin salisika. Olen ylpeä reisistäni, tottunut hikeeni ja kaivan paperia ja vettä muina miehinä. Muutama aikainen aamulintu katselee minua tavalliseen tapaansa kummaksuen, "Hei minä kerkesin, tasan ajallaan- en menettänyt mitään sillä, että pyörän kohtalo paisui suureksi monologiksi päässäni aijemmin sen sijaan, että olisin istunut tässä sen 11 minuuttia. Proffa avaa suunsa tasan ajallaan. Oman kelloni mukaan pari minuuttia liian aikaisin- ne ovat tälläiselle minuuttihepulle tärkeät kaksi minuuttia!

12:00 
Four hours in English passed by quickly. Luckily my travel-butt is used to this and my water bottle kept thirst away. It is time to eat and start doing my seminar works. "I have three for one week, well that's something" I think while I am eating the vegetable soup. /
Neljä tuntia hujahti englanniksi nopeasti. Matkapyllyn turvin onnistuu tämä istuminen, vesipullon avulla janon sammutus. On aika syödä ja sitten paneutua seminaaritöihin. "Kolme samalle viikolle, uskomatonta"- ajattelen samalla kun lusikoin kasvissoppaa suuhuni. 

15:00 
I'm thanking my thighs again. I take off my shoes at the corridor (we don't tend to walk in shoes in apartment so we take them off before stepping in) and take them to the wardrobe. I hang my purse and jacket and put my phone to the table. Then comes the best part of the day- I can take off my trousers! I put on cozy clothes and soft home socks and am happy. It is time to take a look at the fridge and find something to eat! /
Kiitän jälleen reisiäni, riisun kengät käytävässä (meillä ei tallustella niissä edes eteisessä, tosi kuin vesi) ja vien ne vaatehuoneeseen. Laukku ja takki henkariin ja puhelin pöydälle. Sitten koittaa se päivän paras- housut pois! Vedän päälle kotivaatteet uusia kotisukkia myöten ja olen onnellinen. On aika kurkkia jääkaappiin ja etsiä jotakin syötävää!

16:00 
I'm eating some cauliflower , self made steaks of minced beef, tomatoes and salad. On the side I'm having white tea from Clipper that I bought last week to complement my tea selection. At the same time I decide to click turquoise compression calf sleeves from ZeroPoint. They will be great considering the long periods standing, sitting or moving I am having daily. Slowly I sink deeper and deeper to the mysterious world of internet. /
Nakerran paistettua kukkakaalia, itsetehtyjä jauhelihapihvejä, tomaattia ja salaattia. Hörpin Clipperin valkoista teetä, jonka ostin viime viikolla täydentämään teehyllyäni. Samalla klikkailen ZeroPointin turkoosit kompressiosäärystimet ostoskoriin tyytyväisenä. Hyvä homma ajatellen tulevia pitkiä päiviä istuen, seisten tai liikkuen. Uppoudun hiljalleen netin syövereihin.

19:00 
I take off my outer layer of clothes in the dress room at Fressi (gym).It is a leg day today and a Intoyoga lession after that. I have 15 minute break between them to calm down my inner sweat-Peter. Warming up has already been done on my way there. /
Minä riisuudun päällysvaatteistani Fressin (kuntosali) pukuhuoneessa. Jalkapäivä tiedossa tänään ja Intoyoga tunti heti sen perään. Väliin olen varannut reilun vartin aikaa sisäisen hikipetterin taltuttamiseen. Matka salille saa toimia alkulämppänä tänään.

21.30 
After I've drank my post- workout drink I find myself in the infrared sauna with my sister Sabina. We just ordered 45 minutes more of sweating.It is good that I am already having my third mug of water. It is good to be in sauna. We are sitting, chatting and most importantly relaxing. /
Palkkarin nauttimisen jälkeen istun siskoni Sabinan kanssa infrapunasaunan lauteilla. 45 minuuttia hikoilua tiedossa aikaisempien parin tunnin päälle. Onneksi vuorossa on jo kolmas pullollinen vettä. Saunassa on hyvä, istutaan ja jutellaan ja ennenkaikkea rentoudutaan.

22.30 
I'm home. I'm the first in the bathroom, because I have to wake up earlier the next morning. Put some lotion and pyjama on. I go straight to bed after visiting the fridge. My hair is not soaking wet anymore what means that it is ok to jump into sheets. / 
Kotona. Hipsin ensimmäisenä suihkuun, koska minulla on seuraavana aamuna aikaisempi herätys. Rasvaa niskaan ja yövaatteet päälle. Kipitän jääkaapin kautta sänkyyn. Tukka ei enää valu vettä, mikä tarkoittaa itselleni sitä, että se on aivan ok ja voin hypätä lakanoihini.

23:09 

I wish good night to my love and fall asleep. It was a good day! / Toivotan hyvät yöt murukalle ja nukahdan. Oli hyvä päivä!

1 comment:

  1. Your day loooks great! You say goodnight to your love? Who is he :)?

    ReplyDelete